کانگرس ملی افغانستان Nationl Congress of Afghanistan

,
               
                     
             
 رهبرانٕ سیاسی و مبارزین ملی  و دموکرات از سی وچهار ولایت افغانستان در کانگرس ملی شرکت ورزیده و برای رهبری و سیاست کانگرس ملی که مدافع منافع ملی وحقوق بشر است رای دادند .



تعداد بزرگ از زنان و دختران تحصیل یافته و مبارزین ملی و مدافع  حقوق انسانی زنان در کانگرس ملی شرکت ورزیده و برای رهبری و سیاست کانگرس ملی که مدافع منافع ملی وحقوق بشر است رای دادند وسوگند های حود رادر مبارزه بخاطر نجات زنان افغان ازخشونت ٕوظلم تجدید کردند.

http://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.htmlhttp://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.htmlhttp://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.htmlhttp://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.html            
12 مهر 1392 ساعت 09:55

«کنگرس ملی افغانستان» اعلان موجودیت کرد

این مورد را ارزیابی کنید

پنج‌شنبه11میزان، «کنگرس ملی افغانستان» در کابل اعلان موجودیت نمود. در این محفل شمار زیادی از شخصیت‌های ملی، دانشمندان، فرهنگیان، سیاست‌مداران و جوانان از سرتاسر کشور حضور داشتند.


 کنگرس ملی، سازمان اجتماعی و سیاسی است که در برنامه‌ی اعلان موجودیت آن، تمام اقوام کشور حضور دوستانه داشتند.



در این مجمع، ریاست آن به صورت دموکراتیک از طرف اعضای مجمع عمومی انتخاب گردید.



محمدعیسی اسحاق‌زی یکی از شخصیت‌های ملی و سیاسی کشور از طرف مجمع عمومی به عنوان رییس کنگرس ملی



.افغانستان انتخاب گردید



به گفته اعضای شورای رهبری این نهاد، کنگرس ملی افغانستان نهاد سیاسی و اجتماعی است که اعضای آن به هیچ گونه نقض حقوق بشر و پایمال نمودن ارزش‌های انسانی متهم نیستند و کسانی که در مجمع عمومی کنگرس ملی شرکت کرده‌اند


طرف‌دار صلح، حقوق بشر، دموکراسی و عدالت اجتماعی‌اند


آنان می‌افزایند که کنگرس ملی افغانستان می‌تواند برای بحران موجود در افغانستان راه‌حل‌های معقول و منطقی پیدا نماید.



 آقای محمدعیسی اسحاق‌زی؛ رییس کنگرس ملی افغانستان در بیانیه خود بر رعایت حقوق بشر، تطبیق عدالت اجتماعی، ایجاد نظام سیاسی پاسخ‌گو و شایسته‌سالار مبتنی بر مولفه‌های دموکراسی، فقرزدایی و آوردن صلح در افغانستان تاکید 

نمود.


وی از مردم خواست از اهداف انسانی و عدالت‌خواهانه کنگرس ملی حمایت نمایند تا افغانستان از بحران نجات داده شود


***************************************************                            
http://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.htmlhttp://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.htmlhttp://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.htmlhttp://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.html               

  فشرده بیانیه محمد عیسی اسحاق زایی  ریس کنگرس ملی افغانستان                           .
خواندن 40 دفعه
                                   کانگرس ملی افغانستان مدافع منافع ملی و حقوق بشر

****************************************************************



 مجموع عمومی کنگرس ملی افغانستان که  اهداف آن دفاع از منافع ملی و حقوق بشر  است بتاریخ 11 میزان 1392
.در شهر کابل دایر شد
*********************************                                           
فشرده بیانیه محمد عیسی اسحاق زایی  ریس کنگرس ملی افغانستان


 بنام خداوند توانا ودادگستر

امروز 3 اکتوبر 2013 مصادف است به 11 میزان 1392 یکی از روز های بزرگ تاریخی کشور خواهد بود تا کشور ما را از جنگ و فساد که بزرگترین تحدید برای افغانستان است بسوی صلح و حکومت مبنی بر قانون و دموکراسی خواهد برد.
درین تالار با عظمت بیشتر از دو هزار نمایدکان 34  ،ولایت، شهر ها ، ولسوالی ها ی افغانستان علما و مشایخ دینی پروفیسران دکتران، استا دان پوهنتون ها دیپلوماتهای ارشد ، زنان منور ، جوانان تحصیل یافته معلمین و محصلین  ، نمایندگان تجار و سرماداران ملی نمایندگان دهقانان ، کارگران نمایندگان و رهبران احزاب سیاسی ، نهادهای اجتماعی و جامعه مدنی نمایندگان شورای ملی و سناتور های  افغانستان نمایندگان میلون ها میلون مردم افغانستان که در این کنگرس حضور دارند و برای ختم جنگ ، استقرار صلح ، دفع فساد و حکومت مبتنی بر قانون و دموکراسی منافع ملی و رعایت حقوق بشر مبارزه مینمایند.
اینجانب محمد عیسی اسحاق زایی  که از جانب شما بحیث اولین ریس کنگرس ملی افغانستان در فضای کاملا دموکراتیک انتخاب شده ام از این تربیون بزرگ  به مردم افغانستان  ، کشور های منطقه ، جامعه جهانی دراین کنگرس ملی و تاریخی افغانستان  وعده میدهم که در دفاغ از منافع ملی ، دموکراسی و حقوق بشر و دفع خشونت و افراطیت و استقرار صلح دایمی با شرافت و بی هراس مبارزه مینمایم و از مردم افغانستان و مدافعین صلح وانسانیت در منطقه و جهان آرزومندم تا  کنگرس ملی افغانستان را که به نفع دموکراسی و حقوق بشر است واهداف کنگرس منجر به صلح در افغانستان ودفع خشونت و جنگ در منطقه میگردد مورد حمایت قرار دهند.
مردم افغانستان از مدیریت نا کاره والوده به فساد دولت موجود افغانستان  ، عدم قانونیت و  غاصبین ملکیت های عامه. عدم خلع سلاح زورمندان ، خطرجنگ ، تولید ، قاچاق و ترافیک مواد مخدره جامعه جهان و مردم افغانستان را در زجر و شکنجه  و  نهایت پریشانی قرار داده است و خواهان نظام سالم و مدافع قانون و عدالت میباشند . و مردم ما با ظهور  افزاطیت در کسترش جنگ و خشونت در منطقه نیز قربانی شده اند. 
بنا کنگرس ملی  افغانستان از همه دولتها ، سازمانهای سیاسی، اجتماعی مدافع صلح ، آزادی و حقوق بشر میخواهند تا در برابر نظامهای دیکتاتوری، ایدیالوژیک ، که خطر برای افغانستان منطقه و جهان است  متحدانه  علیه  خشونت جنگ و فساد مبارزه 
نمایم تا بتوانیم وظایف تاریخی ، ملی،  اخلاقی و انسانی خویش را در برابر مردمان خویش منطقه و جهان انجام دهیم.

----------------------------------------------------------------------------------- 
http://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.htmlhttp://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.htmlhttp://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.htmlhttp://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.html   


کانگرس ملى افغانستان: اکثر نامزدان ناقضين حقوق بشراند

By محمد حسن خطاب
Oct 8, 2013 - 15:28

کابل (پژواک،١٦ ميزان ٩٢): "کانگرس ملى افغانستان"، اکثر نامزدان انتخابات رياست جمهورى را ناقضين حقوق بشرى خوانده هشدار داد که اگر اين ناقضين به قدرت برسند، فاجعۀ بزرگ براى افغانستان و جامعه جهانى به بارخواهد آمد.
ادعاى کانگرس يادشده، امروز از سوى محمدعيسى اسحق زى رييس اين نهاد، دريک نشست خبرى ابراز گرديد.
رييس کانگرس ملى افغانستان گفت که بايد به مردم فرصت داده شود تابدون تهديد زورمندان وناقصين حقوق بشر، به پاى صندوق هاى راى بروند و نامزدى را که مدافع منافع ملى و حقوق شهروندان است، انتخاب نمايند.
اسحق زى با بيان اينکه زورمندان و ناقضين حقوق بشر بيشتر از گذشته تقويت ميشوند و هنوزهم در رده هاى بالاى ساختارسياسى کشور، همان قراردارند افزود: "اين خوديک تهديد بزرگ براى تامين ثبات، به وجودآمدن نظام و دفاع از حقوق بشراست."
وى از مردم خواست که در برابر تهديدزورمندان که عاملين فساد، فقر وبيعدالتى در کشور بوده و تهديد دربرابر انتخابات ميباشند، از خود مقاومت نشان دهند.
رييس کانگرس ملى، انتخابات آينده را باحضور اين ناقضين حقوق بشر، غيرشفاف خوانده هشدار داد که در برابر اين زورگويان و متقلبين بى تفاوت نخواهند ماند؛ چونکه مردم خواستار يک تغييرمثبت ميباشند.
موصوف، در ادامۀ صحبتهايش اظهار نگرانى کرد که درحال حاضر، برخى زورمندان مردم درگرو خود درآورده، اگراين افراد از طريق انتخابات غيرشفاف و دموکراتيک به قدرت برسند، فاجعۀ بزرگ براى افغانستان و جامعه جهانى خواهدبود.

اما مسوولين کميسيون مستقل انتخابات، پيش از اين گفته بودند که کميسيون حق ندارد تا زمانى مانع نامزدى کسى براى انتخابات شود که از سوى محکمۀ با صلاحيت، مجرم و ناقض حقوق بشر شناخته شود.
"کانگرس ملی" که از ٧٠ حزب و شماری سازمان های اجتماعی متشکل شده، هفتۀ گذشته رسماً اعلام موجوديت کرد.
براى انتخابات سال آيندۀ رياست جمهورى که قراراست در١٦ حمل سال ١٣٩٣ برگزار گردد، در مجموع ٢٧ تن با ترکيب هاى مختلف به حيث نامزد رياست جمهورى، ثبت نام نموده اند.
عبدالله عبدالله بامعاونت انجنير محمدخان و حاجى محمد محقق، عبدالرب رسول سياف با معاونت محمد اسماعيل خان و مولوی عبدالوهاب عرفان، قطب الدين هلال با معاونت عنايت الله عنايت و محمدعلی نبی زاده، عبدالرحيم وردک با معاونت شاه عبدالاحد افضلى و سيدحسين انورى، اشرف غنى احمدزى با معاونت جنرال عبدالرشيد دوستم و سروردانش، شامل اين نامزدان هستند.
زلمى رسول بامعاونت احمدضيا مسعود و حبيبه سرابی، قيوم کرزى بامعاونت وحيدالله شهرانی و ابراهيم قاسمى، گل آغا شیرزی بامعاونت سيدحسين عالمى بلخى و محمدهاشم زارع، انوارالحق احدى بامعاونت حشمت الله مجددى و اسماعيل 
قاسميار، تعداد ديگرى از نامزدان را تشکيل ميدهند که احتمالاً در رقابت تنگاتنگ باهم قرار خواهند داشت



       محمد عسی اسحاق زی، رئیس کنگره ملی افغانستان می گوید که هنوز هم تهدید زورمندان و جنایتکاران در فضای
 سیاسی- اجتماعی کشور حاکم است.
اطلاعات روز: کانگرس ملی افغانستان در کنفرانس دیروزش از حضور‌ ناقضان حقوق بشر در جمع نامزدان ریاست جمهوری و معاونان‌شان اظهار نگرانی نمود. به گفته‌ی محمد عیسی اسحاق‌زی، رییس کانگرس ملی افغانستان، تردید در مورد برگزاری انتخابات آزاد، دموکراتیک، شفاف و پیامدهای حضور ناقضان حقوق بشر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ به مشاهده می‌رسد. هرچند که وی از شخص خاصی نام نبرد، اما حضور‌ جنگ‌سالاران را در انتخابات پیش‌رو نگران کننده خواند.
رییس کانگرس ملی افغانستان معتقد است که این بار کانگرس با هم‌کاری سایر نهادهای مدنی، تلاش می‌نماید تا در انتخابات در برابر زورمندان، ناقضان حقوق بشر و جنگ‌سالاران ایستاد‌ شده و نگذارند که انتخابات را به سوی تقلب به پیش ببرند. به گفته‌ی محمدعیسی‌ اسحاق زایی، محکمه و اداره‌های قضایی کشور فاسد‌‌ند. آن‌ها تا هنوز هیچ‌کدام از مجرمان جنگی را به جرم و جنایت‌هایی که مرتکب شده‌اند، محکوم نکرده‌اند. این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که کمسیون مستقل حقوق بشر اسامی آن دسته از افرادی را که ناقضان حقوق بشر‌اند، ترتیب نموده، اما حکومت جهت افشا‌‌ و حمایت از آنان گام بر نداشته است.
کانگرس معتقد است که شرایط اجتماعی آماده‌ی تحول و تغییر مثبت است و دیگر به افراد متقلب اجازه نخواهد داد تا کشور را با رای‌های باطل به سوی بی‌ثابتی و ناامنی به پیش ببرد. به گفته‌ی محمدعیسی‌ اسحاق زیی، اگر زورداران خواهان تقلب در انتخابات باشند، دیگر تحمل‌پذیر نیست و مردم آماده‌ی تحول و تغییر مثبت‌اند. این نگرانی‌ها و اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که عده‌‌ی زیادی از سران جهادی یا نامزدان ریاست جمهوری‌اند یا هم سمت معاونیت نامزدان را به عهده دارند.
             

  *****************************************************************************************************************  
http://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.htmlhttp://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.htmlhttp://www.stanford.edu/~grg/photography/blue_flower.html                          


محمد عیسی اسحق زی افزود که هرچند در کنفرانس بن تعهد شده بود که از منافع ملی دفاع می‌شود، حقوق بشر حمایت می‌شود و 
 افغانستان راه خود را بسوی یک زندگی دموکراتیک باز می‌کند، ولی متاسفانه در طی دوازده سال روشن شد که هنوز زورمندان بیشتر از دیروز تقویت می‌شود و هنوز هم در رده‌های بالای ساختار سیاسی افغانستان همان ناقضان حقوق بشر حضور داشته و بیشتر از همه اینکه هر روز بر مردم افغانستان فقر بیکاری و فساد تحمیل می‌شود.
                                                                                                                           
                                               
       

کانگرس ملى افغانستان: اکثر نامزدان ناقضين حقوق بشراند

By محمد حسن خطاب
Oct 8, 2013 - 15:28

کابل (پژواک،١٦ ميزان ٩٢): "کانگرس ملى افغانستان"، اکثر نامزدان انتخابات رياست جمهورى را ناقضين حقوق بشرى خوانده هشدار داد که اگر اين ناقضين به قدرت برسند، فاجعۀ بزرگ براى افغانستان و جامعه جهانى به بارخواهد آمد.
ادعاى کانگرس يادشده، امروز از سوى محمدعيسى اسحق زى رييس اين نهاد، دريک نشست خبرى ابراز گرديد.
رييس کانگرس ملى افغانستان گفت که بايد به مردم فرصت داده شود تابدون تهديد زورمندان وناقصين حقوق بشر، به پاى صندوق هاى راى بروند و نامزدى را که مدافع منافع ملى و حقوق شهروندان است، انتخاب نمايند.
اسحق زى با بيان اينکه زورمندان و ناقضين حقوق بشر بيشتر از گذشته تقويت ميشوند و هنوزهم در رده هاى بالاى ساختارسياسى کشور، همان قراردارند افزود: "اين خوديک تهديد بزرگ براى تامين ثبات، به وجودآمدن نظام و دفاع از حقوق بشراست."
وى از مردم خواست که در برابر تهديدزورمندان که عاملين فساد، فقر وبيعدالتى در کشور بوده و تهديد دربرابر انتخابات ميباشند، از خود مقاومت نشان دهند.
رييس کانگرس ملى، انتخابات آينده را باحضور اين ناقضين حقوق بشر، غيرشفاف خوانده هشدار داد که در برابر اين زورگويان و متقلبين بى تفاوت نخواهند ماند؛ چونکه مردم خواستار يک تغييرمثبت ميباشند.
موصوف، در ادامۀ صحبتهايش اظهار نگرانى کرد که درحال حاضر، برخى زورمندان مردم درگرو خود درآورده، اگراين افراد از طريق انتخابات غيرشفاف و دموکراتيک به قدرت برسند، فاجعۀ بزرگ براى افغانستان و جامعه جهانى خواهدبود.
سيد نعيم مجروح معاون کانگرس ملى، سخنران ديگر اين نشست نيز برادعاى اين نهاد تاکيد کرده گفت: "در تيم هاى نامزدان رياست جمهورى، يا شخص نامزد و يامعاونين آن ناقض حقوق بشرميباشد."
منبع همچنان از نامزد مشخص ياد نکرد.
اما مسوولين کميسيون مستقل انتخابات، پيش از اين گفته بودند که کميسيون حق ندارد تا زمانى مانع نامزدى کسى براى انتخابات شود که از سوى محکمۀ با صلاحيت، مجرم و ناقض حقوق بشر شناخته شود.
"کانگرس ملی" که از ٧٠ حزب و شماری سازمان های اجتماعی متشکل شده، هفتۀ گذشته رسماً اعلام موجوديت کرد.
براى انتخابات سال آيندۀ رياست جمهورى که قراراست در١٦ حمل سال ١٣٩٣ برگزار گردد، در مجموع ٢٧ تن با ترکيب هاى مختلف به حيث نامزد رياست جمهورى، ثبت نام نموده اند.
عبدالله عبدالله بامعاونت انجنير محمدخان و حاجى محمد محقق، عبدالرب رسول سياف با معاونت محمد اسماعيل خان و مولوی عبدالوهاب عرفان، قطب الدين هلال با معاونت عنايت الله عنايت و محمدعلی نبی زاده، عبدالرحيم وردک با معاونت شاه عبدالاحد افضلى و سيدحسين انورى، اشرف غنى احمدزى با معاونت جنرال عبدالرشيد دوستم و سروردانش، شامل اين نامزدان هستند.
زلمى رسول بامعاونت احمدضيا مسعود و حبيبه سرابی، قيوم کرزى بامعاونت وحيدالله شهرانی و ابراهيم قاسمى، گل آغا شیرزی بامعاونت سيدحسين عالمى بلخى و محمدهاشم زارع، انوارالحق احدى بامعاونت حشمت الله مجددى و اسماعيل قاسميار، تعداد ديگرى از نامزدان را تشکيل ميدهند که احتمالاً در رقابت تنگاتنگ باهم قرار خواهند داشت.

گرفته شده از خبر گزاری پژواک
داخلی  صفحه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان  آرشيو خب
۴
ت۰
ائتلاف "کانگرس ملی افغانستان" اعلام موجودیت کرد
تاریخ انتشار :

محمد عسی اسحاق زی، رئیس کنگره ملی افغانستان می گوید که هنوز هم تهدید زورمندان و جنایتکاران در فضای سیاسی- اجتماعی کشور حاکم است.

http://www.ghatreh.com/news/nn16005855/کانگرس-ملی-افغانستان-نگران-قدرت-رسیدن-جنایت-کاران-است