اعلامیه کنگرس ملی افغانستان در باره عقد مقاوله شخصی با گلبدین


بسم تعالی
اعلامیه کنگرس ملی افغانستان
در باره عقد مقاوله شخصی با گلبدین

هموطنان عزیز !
الزام برآن دیده میشود تا جهت امتناع از سوتفاهمات  در آغاز در باره  مرام و ماهیت کنگرس ملی افغانستان مختصرآ بعرض برسانیم  که این سازمان یک نهاد وسیع رسالتمند ملی  مبرا از گرایش های  قومی , مذهبی , زبانی , سمتی و ایدیالوژیکی بوده با بکاربرد سیاست عدم خشونت برای تحقق حاکمیت قانون ,عدالت اجتماعی , دیموکراسی  ,حقوق بشر , حقوق شهروندی , طرد انواع تبعیض , ظلم , استثنا طلبی , مطلق العنانی و افراط گرایی مبارزه میکند .
همچنان برای رفع ابهامات بیشتر اعلام میداریم که  سرکرده های کلیه تنظیمها  بدون وجهه تمیز و تمایز مساویانه در فساد , خونریزی و مصائیب چند دهه اخیر کشور سهیم ودخیل اند همین گروه ها  درطول سي وپنج سال به جنگ وغارت وچپاولگری و جنایات عدیده بشری مسول می باشند. دولت وحدت ملی درحال حاضربرای تداوم قدرت همین جنایتکاران وغارتگران وبرای تداوم نظام مافیایی ایجاد شده. هیچ شخصی از این ساختار بفکر خدمتگذاری بوطن نبوده بلکه همه این ها برای ثروتمند شدن در تقسیم چوکی ها و مناصب جنگ و جدل دارند . مردم به تمام این داره ها  بی باورند زیرا میدانند که همان دزدان سرگردنه بشمول چند تن تکنوکرات فاسد و چهره های گذشته تکراری  درواقع نمی تواند تاثیرمثبتی در روند حکومتداری بگذارند .
علاوه بر توضیحات بالا باید تذکر داده شود  که موضیعگیری  کنگرس ملی افغانستان هرگز برمبنی  عداوت و دشمنی شخصی علیه اشخاص و سران تنظیم ها نبوده  اگرچه  داره های دزد شیادانه  با سو استفاده از اعتقادات مردم علیه سازمان های  مستقل و آزادی خواهان   همواره از حربه ( ملحد... ) استفاده سو نمودند در این باره با کمال صداقت تصریح میگردد که تمام اعضای یک تنظیم , احزاب و نهاد منحرف و متهم به جنایت و وطنفروشی نمی باشد از آنجائیکه  فعلآ در تمام سطوح تشکیلاتی از هیات اجرائیه تا صفوف  کنگرس ملی افغانستان  تعداد کثیری از شخصیت های شریف که سابقه جهادی در تمام تنظیم ها داشته حضور پر رنگ  دارند هر یک این عزیزان برای آزادی و عزت وطن ما علیه ایلغار روسها و سایر مداخله گران خارجی رزمیدند از این خاطر  بهترین مسلمانان خدا پرست و قابل افتخار وطن می باشند.
باید قدری وضاحت دیگر  داد که کلیه غداران و فساد پیشه گان  تنظیمی و غیر تنظیمی که وطن را به فاجعه سوق دادند از مرز 300 نفر قارون یا فرعون صفت بیشتر نمی باشند شگفتی دیگر این است که هر یک این ها  با هزاران حیله و شیطنت خود را در هیات پیشوایی یک قوم وانمود داشتند هر یک برای بدست آوردن مال و مکنت به همان قوم جفا های بزرگ نمودند لذا صرف لیدر نمایان در اعلامیه  مخاطب ما است .
اجازه دهید تا یک پرسش بنیادین را دراوصاف یک مجاهد مطرح بدارم و همه را به داوری فرا خوانیم!
مجاهد کیست ؟
مجاهد واقعی مسلمان واقعی می باشد طبق نصوص قران پاک مسلمان واقعی شخص با تقوا و پرهیزکار , مهربان , راستکار و راستگو و تابع   حق و عدالت می باشد و در نهایت مسلمان واقعی شخص خدا پرست نه پول پرست است .پس در حدود 300 تن حکام باجگیر رشوه ستان و دزد که با استفاده از القاب مجاهد در طی سالیان متمادی مالک قصر ها  و سرمایه های  قارونی شده اند میتوان آنها را مسلمان نامید چه رسد که مجاهد القاب داد ؟  این گروه های فاسد  آنقدر این القاب مقدس  را مستعمل ساختند که قداست آن  در انظار عوام فروریختانده شده است .
 با پوزش از مقدمه بالا حالا  به اصل مطلب میپردازیم .
متن اعلامیه :
کنگرس ملی افغانستان موافقتنامه  حکومت تحمیلی نامشروع  , با گروه تروریستی  گلبدین را که در ملعبه صلح خواهی آمیخته شده  یک  اقدام سخیفانه در حد یک مقاوله شخصی بین دو شخص  ارزیابی  و شدیدآ آن را  نکوهش و محکوم میکند .
 کنگرس ملی افغانستان بدفاع از منافع ملی , تمامیت ارضی , استقلال و حق خود ارادیت ملی و  بحیث وارثین این مرز و بوم جدآ هشدار میدهد که هیچ شخص و مقام  اجازه نخواهد داشت تا در توسل با این نوع معاملات  خفت بار  ضد ارزشهای قانون اساسی و ضد عدالت اجتماعی و حقوق بشر بخواهند  افغنستان را بااستحقار ملی و بحران های بیشتر بشری مواجهه سازند .
هرگاه به مواد این مقاوله شخصی با گروه گلبدین تعمق شود بخوبی پیداست که آخرین روزنه عقل سران حکومتی رو به بستن است که چاره تداوم خود را در ائتلاف با سیاه ترین چهره تاریخ دیده از جانب دیگر این طرح   طور یک جانبه کلآ به نفع محافل پاکستانی و به نفع گروه تروریستی تسوید گردیده  و از چشمیدید دیگر  به گونه  استجاره قرار دادن ملکیت شخصی بین دو شخص ذینفع  عقد گردیده لذا  فاقد مشروعیت حقوقی و قانونی می باشد در این مقاوله جبونانه 12 مورد تعهدات سنگین را به عهده  آقای اشرف غنی محول داشته  که شامل دادن جزیه و امتیازات خیلی بالا به این گروه می باشد  و در حدود 4 مورد تعهدات واهی به گروه گلبدین اختصاص داده شده است .
 آقای اشرف غنی و درباریانش باید این را می دانستند که  در جایگاه قرار ندارند که از خزینه غیبی و بی پرسان  بیت المال چنین بذل و حاتم طایی بخشی را به تروریستان نمایئند و نیز حق و صلاحیت ندارند تا خون 65000 شهروندان کابلی را با خسارات هنگفت مالی بخشش نمایند به هیچ هموطن ما پوشیده نیست که  در جنهگهای بین التنظیمی  بوطنداران و بیت المال خسارات سنگین غیر قابل جبران وارد شده است و نیز به هیچ مقام  اجازه داده نمی شود تا برای یک گروه سفاک خونریز  ( مصونیت قضایی ) مطالبه بدارند و یا نام این تروریست را از لست سیاه دهشت افگنان شورای امنیت ملل متحد  پاک نمایند  و همچنان طبق میل و دیکته همسایه های طماع بویژه پاکستان معیاد اخراج نظامیان خارجی را تعین کنند چنین چیزی در متن مقاوله بنظر میرسد.که خیلی شرم آور و ننگین است همچنان به قرار اعتراضات گسترده بین المللی میدانیم که این مقاوله مضحک در تبانی با محافل مافیایی  در یک فرصتی از گرفتاری ها و در یک خلای بین المللی به منصه اجرا قرار داده شده است .
هموطن عزیز !
قدری مبرهن است که گلبدین  به بیماری جاه طلبی شدید مبتلا بوده شاهد هستیم  که وی برای حصول جا ومقام به آسانی با هر گروه وارد ائتلاف های گوناگون شده و نیر در گذشته ها با رژیم  جمهوری مرحوم محمد داود خان , جمهوری دیموکراتیک خلق با جمهوری اسلامی ربانی و با جمهوری تحت ریاست کرزی وارد جنگ و توطئه شده  سوال در این است که  اکنون چگونه به آسانی تغیر  جهش و موضع داده  از خواسته های خود عقب نشینی نموده و وارد تعاملات با این ساختار بی موازنه شده است؟
همه مستحضر هستیم که در این اواخر پاکستان جهت سرکوب قطعی سازمان های تروریستی  زیر فشار جامعه جهانی قرار دارد لذا در تشویق و فرستادن گلبدین پاکستانی ها نقش عمده  داشته و چند مفاد ذیل  را مطمع نظرقرار داده اند .
!---- پاکستانی ها خواهی نخواهی بخواست مجامع جهانی جهت سرکوب باند های تروریستی در قلمرو خود  باید پاسخ مثبت بدهند  لذا  پیش از اقدام به عملیات تصفیه کاری خواستند تا گلبدین مشمول لست سیاه را از زیر ضربات کشنده خود مصون سازند  و ثانیآ او را بحیث ریزرف در کارزار بازی های خطر ناک ضد افغانی مورد استفاده مستدام قرار بدهند. 
2— در وطن ما  دوکشورهند و پاکستان جهت حضور و نفوذ خود با هم  منازعه و رقابت های شدید  دارند در این میان  روز تا روز میزان محبوبیت هند رو به تزایئد  و به موازات آن انزجار و نفرت طبیعی مردم از پاکستان بیشتر شده میرود همچنان کشور پاکستان که بحیث لانه تروریزم شناسایی شده از طرف تمام همسایه ها در حالت انزوای سیاسی و اقتصادی قرار گرفته بنآء فرستادن دارو دسته گلبدین بمثابه پشتیوانه سیاسی در این معبر بی صاحب جهت پر نمودن این خلای مهم استراتژیک برای پاکستان حائز اهمیت خیلی حیاتی محسوب میگردد.
3--- پاکستانی ها در تخریب افغانستان و کشتار بیرحمانه مردم ما  از بدو تاسیس تا امروز  دخیل بوده در تمام رژیم ها برای توجیهه مداخلات خود  دها توطئه و بهانه در آستین داشته هیچگاه  نیات شوم آنها از انظار مردم پوشیده نمانده لذا  از بیم انتقامگیری  افغانهای آزاده و جهت جلوگیری از نفوذ هندی ها برای مصونیت وحفظ کامل سرحدات خود جلال آباد را بحیث خرگاه  دارو دسته گلبدین مشخصآ تعین نمودند  تا تحت قیادت گلبدین کتله های بیشمار, مشکوک و شناخته نا شده و محتملآ تعداد زیادی از اتباع پاکستانی و مامورین isi را در آنولایت زیر نام اعضای حزب و خانواده های شان مستقر سازند همچنان نفوذ دایمی سیاسی پاکستان در این ولایت مهم با سرحد طولانی مشرف به پاکستان حفظ گردیده باشد .
4---- پاکستان در افکار جهانیان بحیث لانه تروریزم شناسایی گردیده بنآء  این کشور با انتقال تروریستها  سر زمین ما را میخواهد به ( وزیرستان دیگر )  مبدل نمایئد تا از یک طرف اتهام و بار مسولیت گروه های تروریستی را محول  افغانستان بدارد از جانب دیگر با حفظ نفوذ خود بالای همین مجموعه مستقر در جلال آباد تمام عملیات تروریستی را به سمت  دلخواه خود سوق و  استقامت دهد.
5--- گلبدین و دارودسته او ضمن اینکه نقش بزرگی را بحیث حافظ  منافع پاکستان  ایفا می کنند از جانب دیگر این گروه  که در دهشت افگنی و عملیات تروریستی تجربه و مهارت کافی دارند  در داخل کشور میتوانند وطندوستان و شخصیت های مستقل و دشمنان پاکستان را قلع و قمع نمایئند .
6— مقامات حکومتی پاکستان بویژه جنرالان   isi از حضور نیرو های خارجی در وطن ما  نا رضایتی شدید خود را همواره ابراز داشته اند در همسویی و همصدایی به آن ها شاهد بانگ بر آوردن گلبدین بوده ایم   لذا هر اقدام پاکستان ازمجاری حزب اسلامی گلبدین تحقق یافته است  بناء  سکوت گلبدین ,اقامت گزینی در پاکستان , جنگ گلبدین , صلح گلبدین ,تقسیم بندی به چند پارچه و فرکسون ها و نفوذ دادن در بدنه حکومت کرزی , و اعمال فساد و انتحار و انفجار و کلیه  تخریبات سازمان یافته همه و همه شامل تاکتیک های اوپراتیفی دستگاه isi  در این مدت بوده که در برابر این مدعا صد ها سند غیر قابل کتمان موجود است .
7----- علاوه به مواردی که در بالا آمد توطئه دامن  دراز تری دارد زیرا  کرزی مجرای دیگر توطئه اخیرآ  در مصاحبه با سرویس فارسی تلویزون BBC اظهارنمود که هلمند زادگاه طالبان است باید برای طالبان سپرده شود این قسمآ یک دسیسه دیگری سر دسایس  بوده اغراق نخواهد بود که بگویم مشابه عملیه تحرکات جلال آباد  جنوب کشور در معرض تهاجم دیگر است که در  شرف وقوع باید باشد و عینآ  انتقال و جابجا نمودن  ( شورای کویته ) با کتله بزرگ پاکستانی ها و مامورین  isi در حوزه ولایت هلمند  می باشد هرگاه در برابر منافع و مصالح ملی  کشور هرشخص غیر مسول قسمتی از خاک وطن  را برای مقاصد شوم سیاسی خود و یا  باداران خود بخشش نمائید تصور آن میرود که عنقریب افغانستان فاقد تمامیت ارضی و حاکمیت ملی شده و قطعآ حیثت کشوری آن ساقط میگردد.   
این بازی شوم  قدری پیچیده و دامنه بزرگ  دارد و طراحی آن بوسیله قدرت های مافیایی منطقه و فرا منطقه ای برای چالش آفرینی های دوامدار عملی میگردد . ما مرام خائینانه  در این مقاوله شخصی را یک جنایت بوطن و ننگین تر و مفتضیح تردر حد معاهده دیورند و معاهده گندمک و هر معاهده دیگر  وطنفروشانه تر ارزیابی میداریم .
کنگرس ملی افغانستان تنها نظاره گر انکشافات نا میمون نبوده بلکه  چنین سیه بختی ها را پیش بین  بوده و  رسالتمندانه موقف خود را در دو براهه حساس تاریخی کشور صریحآ ابراز و موضعگیری خود را در برابر آن اعلام داشت :
 نخستین  موضعگیری در برابر کنفرانس بن اول بود زیرا در آن کنفرانس هیچ طرح عملی و استراتیژی  مدون برای حکومت داری خوب که ضامن امنیت و رفاه باشد ارائه نگردید صرف چهارداره  دزدان مسلح رقیب فاقد کفایت از چهار گوشه گرد هم جمع آوری شدند و سرنوشت وطن بدست یک کمیشنکار تیل و شخص بی کفایت نا مستحق و عده دیگر از عاشقان سینه  چاک قدرت و ثروت سپرده شد از همان اوان رهبری کنگرس طی کنفرنس ها از تبعات ناگوارو سیه بختی مردم وطن هوشدار داده بود .  .
  دومین اعتراض بر علیه انتخابات 2014  کشور بود که  از تبعات ناگوار آن طی اعلامیه های هوشدار دهنده و از طریق رسانه های ملی و بین المللی و کنفرانس ها موضوع به استیذان وطنداران عزیز  و جهانیان  رسانیده شد همچنان هیچ فردی از اعضای  این سازمان بطرف انتخابات معوج نرفت البته پیشگویی  واقعبینانه کنگرس ملی افغانستان را گذشت زمان صحه گذاشت .
هموطنان عزیز !
امروز دوباره کابوس وحشتناک جنگ .و خشونت  پیوسته اقشار جامعه را در احساس عدم امنیت مفرط فرو برده انسان ما را نا امید ساخته است از سوی دیگر بیکاری , فقر , مرض , فساد , بی انصافی فریبکاری ,  تعصب تحجر گرایی , انتحار انفجار و هزار ویک پریشانی دیگر را شامل حال مردم ما ساخته است که هیچ مرجع پاسخگویی وجود ندارد پس باید دلسوزانه بحال مردم اندیشید .
تمام وطندوستان که در داخل و خارج کشور قرار دارند  بر بستر  پاسخ پر شور منافع ملی یک نقطه عطف برای همپذیری و همبستگی دارند که وطن مشترک ماست برای نجات آن تا دیر نشده متحدانه  وارد اقدام شویم  
 تحرکات  گروه های افراطی شریر باید زمینه  ساز مناسبی  برای رو آوردن همه به اتحاد سازمان یافته و پایدار گردد , تداوم تفرقه سیاسی , مذهبی , زبانی , سمتی  فاقد توجیهه خرد پذیر است این فرصتی است گرانقدر که همه ما می باید از آن خردمندانه بهره گیری نمایم   والله المستعان
                                                                              هیات رهبری کنگرس ملی افغانستان